söndag 27 september 2015

NYHETSBREV OCH NYA ÖPPETTIDER

Hej alla gamla och nya kunder till en härlig stickvinter 2015-16. 

Mycket händer och massor av spännande projekt ligger på lut i min egen hylla. Nästan alla stickade modeller är utbytta och några nya kvaliteter finns på plats i Garnboden.


En ny kvalitet är Laceball 100 från Zauberball (800 m/100 g) - samma grovlek som Malabrigo och Manos Lace (400 m/50 g). Fina färgskiftningar som är extra långa för att passa bra till bland annat sjalar. Första sjalen - Revintula - är på gång, den är mjuk och skön med mysiga färgövergångar.

 

NYA ÖPPETTIDER

Jag har under en längre tid känt att det blir för svårt att ha fasta öppettider varje helg - därför kommer jag att övergå till ONSDAGAR 17 - 21 med café 19 - 21. 

Helgerna är det för det mesta öppet som tidigare men alltså bara om jag är hemma. OM du vill vara SÄKER så skicka ett SMS/mail eller ring för att kontrollera att det verkligen är öppet. Är jag hemma så öppnar jag såklart om du ringer på klockan ifall du hellre chansar i förbifarten...

Mitt andra barnbarn kommer om några veckor och som ni vet så är möjligheterna att träffa dem begränsade av långa avstånd... Helgerna är värdefulla och efter 4 år så känner jag att det är alltför bundet att hålla fasta öppettider även på helgerna. 

Jag utvärderar gärna mitt beslut med hjälp av era synpunkter och kan absolut tänka mig att hålla öppet en kväll till under veckan om det skulle var önskvärt. Jag har funderat lite på torsdagarna men avvaktar tills jag har hunnit höra mig för om vad ni tycker skulle fungera bäst...

KURSER

Tvåändsstickning för nybörjare startar i oktober - 4 söndagskvällar varannan vecka. Anmäl intresse

Önskar alla gamla och nya kunder välkomna till Ullfröjd - Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar